Gross Glockner - Reisverslag uit Spertendorf, Oostenrijk van OpwegmetRobenLida - WaarBenJij.nu Gross Glockner - Reisverslag uit Spertendorf, Oostenrijk van OpwegmetRobenLida - WaarBenJij.nu

Gross Glockner

Door: Me

12 Juni 2018 | Oostenrijk, Spertendorf

Vandaag een zeer indrukwekkende rit naar de Gross Glockner gemaakt. De bijna 3800 meter hoge gletsjer waar de opwarming van de aarde behoorlijk zichtbaar is. De weg er na toe is overweldigend, naarmate de weg stijgt komt er meer sneeuw en uiteindelijk, na 40 kilometer en heel veel haarspeldbochten kom je op 2600 meter waar je een geweldig uitzicht hebt op de gletsjer. Erg koud daar, zo’n 8 graden en een harde wind! Het weer is hier dan ook omgeslagen, was het de afgelopen weken warm en droog, nu zijn de verwachtingen nat en koud. Veel water richting Limburg, misschien moeten ze vast wat zakken met zand vullen. Hoe dan ook wij gaan op weg naar Italië morgen. Zo even een overnachtingsplek bepalen. Waar? Dat lees je morgen.

• 12 Juni 2018 - 17:41

Frits :

Leuke vakantie, veel plezier en gezondheid !

Groet,

020