Dag Oostenrijk, hallo Italië - Reisverslag uit Mantova, Italië van OpwegmetRobenLida - WaarBenJij.nu Dag Oostenrijk, hallo Italië - Reisverslag uit Mantova, Italië van OpwegmetRobenLida - WaarBenJij.nu

Dag Oostenrijk, hallo Italië

Door: me

13 Juni 2018 | Italië, Mantova

Vanochtend met 10 graden en regen vertrokken naar Italië. In eerste instantie erg druk maar gaande weg werd het rustiger en droger en steeg de temperatuur. De bestemming is Mantova, wij hadden er nog niet eerder van gehoord. Mantova, of zoals ze hier zeggen Mantua is een erg oude stad met veel historische gebouwen. We hebben een leuke B&B midden in deze oude stad die circa 50 kilometer ten zuiden van het Gardameer ligt. Veel toeristen! Een mooie maar warme stadswandeling eindigt uiteindelijk op een leuk terras op een druk plein. Het was zo dorstig dat Lida aan het bier ging(zie foto), moet niet gekker worden. Mocht je in de buurt zijn dan is een bezoek aan deze stad een aanrader. Inmiddels zo’n 1750 km op de teller gaan we morgen op weg naar de kust, via San Marino, waar we de komende 9 dagen zullen blijven.

Tot morgen.